social marketing

Social marketing via Facebook en andere social media

Social marketing via Facebook en andere social media

In 2016 had voor de eerste keer meer dan de helft van de Amerikaanse bevolking Facebook. Het is geen verrassing dat Facebook een uitstekend platform is voor bedrijven om hun marketinginspanningen in te investeren. Met de toenemende mogelijkheden van het advertentieplatform hebben adverteerders verschillende manieren om met Facebook te adverteren en zo hun doelgroep te bereiken. Hieronder vind je 10 tips over je in overweging kunt nemen voor het adverteren van berichten op een social media platform als Facebook. Je vindt hier enkelen van de nieuwste innovaties binnen het advertentieplatform van Facebook, evenals enkele van de meer traditionele technieken die jouw bedrijf helpen social media marketinginspanningen effectief te optimaliseren.

1. Vermijd drop-off van advertenties

Om de effectiviteit van een Facebook-advertentie, in het bijzonder een directe reactiecampagne die een gebruiker naar een bestemmingspagina stuurt, te vergroten, moet je het bericht zo klein mogelijk houden. Wanneer gebruikers van de advertentie zelf worden doorverwezen naar een specifieke bestemmingspagina, gebeurt er vaak een afwijzing om verschillende redenen. Misschien wil een gebruiker geen extra stap zetten door het platform te verlaten om een bepaalde actie te voltooien, of misschien biedt de bestemmingspagina een heel andere ervaring dan de gebruiker had verwacht. Het besturen van een gebruiker naar een landingspagina kan een vrij lekkend deel van de trechter zijn, maar er zijn manieren om dit te proberen en te verhelpen. Met Lead Ads , het type advertenties waarbij je een specifiek formulier voor lead capture invult zonder zelfs het Facebook-platform te hoeven verlaten. Dit is een zeer effectief reclamemiddel dat het afleveren van advertenties kan voorkomen en het succes van je inspanningen kan vergroten. Door dit proces te stroomlijnen en het conversieproces voor gebruikers te vereenvoudigen, zal een gebruiker waarschijnlijk de gewenste actie van de advertentie ondernemen. Leadadvertenties zijn redelijk aanpasbaar en bieden je de mogelijkheid om de informatie vast te leggen die normaal zou worden vastgelegd in formuliervullingen op een bestemmingspagina met een direct response-advertentie. Een ander punt om in gedachten te houden wanneer je probeert je drop-off-tarieven te verlagen. Zorg ervoor dat je inhoud op merk blijft.

2. A / B-test

Als je verder gaat met het posten van advertenties, zorg dan dat het geen probleem is dat mensen je pagina kunnen vinden. Echter is je feitelijke leadtelling daar niet helemaal hetzelfde voor. Ten eerste moet je weten waarom dit gebeurt en je inspanningen daarop afstemmen om je campagnedoelen te bereiken. Een paar dingen om te overwegen: een. Het algemene uiterlijk van de bestemmingspagina. Is het op merk? Is het verwarrend voor gebruikers? b. De formuliervelden die zijn vereist voor verzending op de bestemmingspagina. Hoewel je de informatie wilt vastleggen die je nodig hebt om een lead te kwalificeren of een gebruiker in je verkooptrechter te integreren, wil je gebruikers niet afschrikken door te vragen om een overweldigende hoeveelheid informatie. Probeer een A / B-test uit te voeren met meerdere versies van de bestemmingspagina om de reden van deze drop-off of het ontbreken van inzendingen te achterhalen en vergelijk de prestaties dienovereenkomstig. Deze strategie helpt je ontdekken wat het meest effectief is voor je doelgroep.

3. Maak gebruik van levensgebeurtenissen

Facebook heeft een overschot aan informatie over wie we zijn als gebruiker. Door gebruik te maken van de diepgaande kennis die het Facebook-platform heeft voor zijn gebruikers en dat kennisniveau te integreren in je targetingstrategie, kun je je doelgroep bereiken via targeting op Life Events van Facebook. Als je bijvoorbeeld een verhuisbedrijf of een opslagfaciliteit beheert, wilt je misschien mensen targeten die zich in een bepaald geval in het leven zullen bewegen of die waarschijnlijk zijn verhuisd of onlangs zijn verhuisd. Als je producten verkoopt die geschikt zijn voor huwelijksgeschenken, kun je je richten op degenen die onlangs zijn aangenomen. Deze levensgebeurtenissen op Facebook kunnen helpen om een meer verfijnd bereik binnen jouw publiek te creëren.

4. Simpele ervaringen

Creëer een makkelijke ervaring die gebruikers door een systeem leidt dat logisch is. Dit lijkt misschien een simpele logica, maar je zou verbaasd zijn hoeveel merken dit concept niet altijd overweegt. Als je gebruikers aanmoedigt om bij je verkoop te winkelen, dan verwijs je ze rechtstreeks naar de verkooppagina door. Als je aanmeldingen voor een nieuwsbrief promoot, moet je deze naar de registratiepagina leiden. Laat gebruikers niet los en zoek naar de actie die je van hen vraagt. Hou het simpel.

5. Gebruik het hulpprogramma voor publieksoptimalisatie

Met het hulpprogramma Optimalisatie voor doelgroep kunnen uitgevers hun doelgroep beter bereiken en aanspreken, door de relevantie van die post voor kijkers te verbeteren. Voor bedrijven die meerdere locaties hebben maar één universele Facebook-pagina is deze tool een must. Stel dat je 25 locaties in de Verenigde Staten heeft en dat uw doelgroep meestal per regio varieert, je berichten moeten op maat worden gemaakt om met elk van hen te kunnen communiceren. Met het hulpprogramma Audiëntieoptimalisatie kunt u specifieke berichten alleen zichtbaar maken voor gebruikers binnen een specifiek gebied, interessegebied, taal, leeftijd of geslacht, zodat deze alleen worden weergegeven voor de groep die je hebt geïdentificeerd. Wanneer gebruikers binnen de geselecteerde interesses van jouw Facebook-pagina bezoeken, zien ze alleen berichten die voor hen relevant zijn.

social marketing6. Probeer remarketing

Al je inspanningen om een gebruiker te converteren op het allereerste contactpunt is niet altijd een realistisch doel. Het is waarschijnlijker dat een gebruiker converteert nadat hij / zij is opgeleid in jouw bedrijf en een actieve beslissing heeft genomen dat het iets is waar zij in geïnteresseerd zijn. De re-marketingmogelijkheden op het advertentieplatform van Facebook stellen je in staat om gebruikers te bereiken die eerder interactie hebben gehad met jouw bedrijf. Door een advertentie aan bestaande gebruikers te laten zien terwijl ze over Facebook scrollen, blijf je op de eerste plaats terwijl je ze opnieuw gebruikt. Het ideale doel met re-marketing is om een ander contactpunt te creëren tussen een specifieke gebruiker en jouw bedrijf dat resulteert in een conversie, omdat de vertrouwdheid met jouw bedrijf al aanwezig is.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *